Yhteistyö asiakkaan kanssa
Suomi on tänään edelläkävijä älykkäissä energiajärjestelmissä, päästöttömän energian lisäämisessä, kaukolämmityksessä sekä lämmön ja sähkön yhteistuotannossa. Asiakkaiden toiveet, tarpeet ja turvallisuus ohjaavat energia-alan isoa muutosta. Tulevaisuuden energiajärjestelmää muokkaavat älykkäät ratkaisut, joissa tuotanto-, varastointi- sekä tieto- ja viestintäteknologian kehitystä hyödynnetään järkevästi.
- Energia-alan palvelut mahdollistavat asiakkaiden arvovalinnat, heidän haluamansa osallistumistavat ja keinot vaikuttaa kustannuksiinsa.
- Asiakkaan käytettävissä olevien vaihtoehtojen moninaistuessa energiakin palvelullistuu ja digitalisoituu. Älykkäiden ratkaisujen käyttöönotto lisää asiakkaiden valinnanmahdollisuuksia 2020-luvun energiapolitiikan ohjaajina.
- Ilmastomuutokseen vastaaminen muuttaa energiamarkkinoita ja lisää myös kulutuksessa tapahtuvan säädön tarvetta. Asiakas voi omalla energiankäytöllään, varastoillaan ja tuotannollaan osallistua koko järjestelmän tasapainottamiseen ja ansaita tarjoamalla näitä palveluja – yleensä täysin automatisoidusti.

Markkinat mahdollistavat parhaat vaihtoehdot asiakkaille.
- Sääntelyn pitkäjänteisyys pitää varmistaa, jotta kustannustehokkuus toteutuu yhtiöiden panostaessa tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen.
- Yhteiskunnan panostukset pitää suunnata tuotekehitykseen ja pilotointiin sekä asiakkaiden neuvontaan uusista mahdollisuuksista.
- Sähköistä asiointia pitää edistää purkamalla energia-alan muita toimialoja rajoittavampaa sääntelyä.
- Älykkäät energiaverkot toimivat alustana uusille palveluille ja ratkaisuille.
Asiantuntijamme tällä aihealueella

Energiayhtiöiden asiakkuus ja palvelut sekä sopimusehdot, sähkön vähittäismarkkinat, asiakkuustoimikunnan sihteeri
Työtä ilmastoneutraalin Suomen puolesta

Kulttuuriperintö