Mitä olet etsimässä?

Asiakkaan huomioon ottaminen kaukolämmön hinnoittelussa _tutkimushanke

WSP Groupin tekemässä selvityksessä on kehitetty tapoja, joilla voidaan lisätä asiakkaan ymmärrystä kaukolämmön sekä siihen liittyvien palveluiden hinnoittelusta, hinnan muodostumisesta ja hinnalla saatavasta arvosta

Aihetta taustoitettiin kirjallisuuskatsauksen, haastattelujen ja keskustelutilaisuuden avulla. Näiden pohjalta on kehitetty 20 tapaa kommunikoida hinnasta ja sille saatavasta vastineesta asiakkaiden kanssa. Kaukolämpöyritykset voivat yhdessä asiakkaiden kanssa kehittää näitä tapoja eteenpäin ja ottaa niitä käyttöön.

Asiakastyytyväisyyttä selvittävissä tutkimuksissa hinnoittelun ymmärrettävyys ja hinnoitteluun liittyvä viestintä sekä kaukolämmön määräävänä koettu asema ovat eniten kritiikkiä saavia asioita. Tutkimuksen tavoitteena on ollut auttaa kaukolämpöyrityksiä parantamaan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja vähentämään asiakkaiden huolia.

Lataa Raportti_KaukoAsiakas_20140916 (PDF) Lataa KaukoAsiakas_esittelydiat_WSP_7_11_2014 (PDF) Lataa Lämmön pientuotannon ja ylijäämälämmön hyödyntäminen kaukolämpötoiminnass Tutkimustiedote 20150123 (PDF)

Asiantuntijamme tällä aihealueella

Antti Kohopää

EU-edunvalvontapäällikkö

Yhteiskuntasuhteet ja viestintä

Antti Kohopää

EU-edunvalvontapäällikkö

Yhteiskuntasuhteet ja viestintä

+32 483 85 88 18

+358 50 344 9265

Siirry takaisin sivun alkuun