Aihetta taustoitettiin kirjallisuuskatsauksen, haastattelujen ja keskustelutilaisuuden avulla. Näiden pohjalta on kehitetty 20 tapaa kommunikoida hinnasta ja sille saatavasta vastineesta asiakkaiden kanssa. Kaukolämpöyritykset voivat yhdessä asiakkaiden kanssa kehittää näitä tapoja eteenpäin ja ottaa niitä käyttöön.
Asiakastyytyväisyyttä selvittävissä tutkimuksissa hinnoittelun ymmärrettävyys ja hinnoitteluun liittyvä viestintä sekä kaukolämmön määräävänä koettu asema ovat eniten kritiikkiä saavia asioita. Tutkimuksen tavoitteena on ollut auttaa kaukolämpöyrityksiä parantamaan asiakkaiden tyytyväisyyttä ja vähentämään asiakkaiden huolia.
Asiantuntijamme tällä aihealueella
Edunvalvonta, ilmastopolitiikka
- 29.4.2024 Mistä vaiettiin – mistä puhuttiin?
- 22.3.2024 Ympäristöneuvostossa ilmastopolitiikan tulevaisuus